Souls игрите, един от феномените на изминаващото поколение – може би така бих нарекъл поредицата на FromSoftware. Други биха добавили – трудна, отблъскваща, поощряваща, пристрастяваща, шедьовър… хардкор! – честно казано определения, които описват повече от добре случващото се на всеки имал възможността и най-вече желанието да даде шанс на серията. Шанс, който най-вероятно е довел до едно от двете нормални развития на нещата – или се е отказал след не повече от един час игра, или… хмм, се е превърнал в пристрастен ветеран, който доста трудно би седнал да играе друго заглавие, след като е привършил за пореден път своето пътешествие в мрачния фентъзи свят на поредицата. Горе-долу така седят и нещата с Dark Souls II – достойното продължение, което не отстъпва по нищо на предните две игри – Demon’s Souls и Dark Souls.
Dark Souls II комбинира всички добри и познати механики, които правят поредицата толкова уникална. Добавени са и няколко нови такива, които не развалят по никакъв начин изживяването както на старите верни фенове, така и на тези откриващи света на Souls за първи път. Тук той отново е толкова мрачен и загадъчен, а историите разказани в него – все така увлекателни.
Действието в играта се развива хиляди години след събитията от първия Dark Souls в същите земи, чието истинско име никой не помни и всички вече наричат Drangleic. Играчът поема ролята на немъртъв, който се опитва да намери лек за своето проклятие. Той е въвлечен в един свят изпълнен с всякакви интересни персонажи, борещи се за души, с които да забавят проклятието бавно изтриващо спомените им.
Както и досега, душите, които събира играчът, са едно от най-важните неща в Dark Souls II. Те са разменна монета, служат за ъпгрейд, качване на нива и могат да бъдат загубени прекалено лесно. Тук идва и този толкова важен елемент в поредицата – умението да запазиш тези души на всяка цена. Това отново не е никак лесно начинание. Dark Souls II продължава тази толкова затвърдена слава, с която е известна поредицата – трудността. Ако бъда нaпълно честен обаче – играта е трудна само докато съумееш да я научиш. След това идва момент, в който много малко неща могат да те спрат, а в повечето случаи това ще бъдат именно собствените ти грешки, секундата невнимание или лошата преценка на ситуацията. Точно затова играта е толкова въвличаща – всичко зависи единствено от теб и само себе си можеш да виниш за последствията. FromSoftware са се справили чудесно със задачата да балансират геймплея в заглавието и са съумели да представят на играча един куп противници, местности и механики, които да изучи. Заставам силно зад това, че Dark Souls II е страшно разнообразна и остава такава дори до самия си край, достигането на който ще ти отнеме доста повече време в сравнение с предните две игри.
Един от елементите определящи Souls поредицата като иноватор и същевременно наложила се вече игра в жанра е бойната система на заглавието. В Dark Souls II познатата формула е запазена. Използваният нов енджин и леко сменените анимации и физика на героите не са успели да попречат на добре утвърдена система за водене на битки. Система, в която и най-малкото невнимание и подценяване на противника ти костват не само живота, ами и най-скъпото ти притежание – събраните души.
Играчът има опцията да избира няколко основни класове, които сами по себе си са съвсем различно изживяване и същевременно не го спират да експериментира с тяхното развитие на по-късен етап в играта. В един момент започнатият магьосник много бързо може да се превърне и преквалифицира като безскрупулен рицар – всичко зависи от желанието и нуждите на самия играч.
В основата на играта седи и едно онлайн изживяване, което този път е още по-силно застъпено в геймплей механиките на Dark Souls II. Играта предлага едни от най-иновативните мултиплейър опции в последно време, които са заложени по уникален начин в нея. Разбира се, отново зависи от играча дали иска да се възползва от тях или да не споделя с никого своето пътешествие в земите на Drangleic.
Силна страна на новата част от поредицата е и възможността да се потопиш в свят, който да ти предложи безкрайни изненади, дебнещи от всеки ъгъл. Dark Souls II поощрява изследователя и ти дава едно огромно поле за изява, което е претъпкано с всевзъможни скрити местности, незадължителни места, които да посетиш и противници, пред които да се изправиш. Всичко това е подкрепено с една на пръв поглед напълно обикновена визия, която в последствие разкрива истинската си същност и прелест с всяка една новооткрита локация.
Dark Souls II е задължително изживяване за всички фенове на дарк фентъзи обстановката, добрите ролеви заглавия и предизвикателството, което може да ти даде една видео игра. Много ми се иска да изпиша един куп подробности и детайли, но нещата, които могат да спечелят един играч, трябва да бъдат изживяни от първа ръка. Dark Souls II завършва едно поколение с гръм и трясък, идвайки като парен локомотив, и същевременно започва едно ново такова с надеждата, че FromSoftware ще продължават да ни изненадват с предстоящите издания на една уникална поредица.
Остави коментар